E-mailul este unul dintre cele mai populare canale de comunicare ale business-urilor cu clientii, fiind un pilon important in construirea strategiei CRM.
Popularitatea acestui canal de comunicare se datoreaza atat gamei largi de posibilitati de personalizare, echilibrului in ceea ce priveste dorinta de comunicare si respectarea spatiului personal, dar si pretului relativ redus, comparand cu canale precum SMS sau WhatsApp.
Importanta personalizarii e-mailurilor
E-mailurile personalizate, in special cele care beneficiaza de o personalizare vizibila anterior deschiderii mailului, sunt mai relevante pentru destinatari si au sanse mai mari sa fie deschise si citite. Probabilitatea mai mare de deschidere se datoreaza asteptarilor clientului de a primi un continut dedicat, si nu unul generic. De exemplu, un e-mail personalizat care se adreseaza unui client care a achizitionat recent un produs este mai probabil sa fie deschis si citit decat un e-mail generic care este trimis la o lista larga de destinatari.
E-mailurile personalizate aduc o serie de beneficii pentru business:
- Cresterea ratei de deschidere
- Cresterea ratei de clic
- Cresterea ratei de conversie
- Cresterea satisfactiei clientilor
Cum poti personaliza e-mailurile
Personalizarea comunicarii se poate face la mai multe niveluri de granularitate a bazei de date:
- Personalizarea comunicarii la nivel de segment de client – presupune identificarea unor clienti ce se afla in aceeasi etapa a ciclului de viata si comunicarea intr-o maniera unitara a mesajelor ce au ca scop evolutia clientului catre punctul dorit.
- Personalizarea la nivel de individ – presupune comunicarea personalizata la nivel de individ, luand in calcul toate informatiile disponibile despre acesta (nume, produse vizualizate sau uitate in cos).
In functie de platforma utilizata, dar si de datele colectate despre client, personalizarea unui e-mail se poate face prin adaugarea numelui clientului, a informatiilor despre comanda anterioara, a informatiilor despre aniversarea acestuia sau despre produsele favorite ale clientului.
Rezultatele personalizarii e-mailurilor
Un studiu desfasurat pe 3 baze de date, cu peste 1 milion de subscribers (cumulat), prin personalizarea e-mailului cu numele destinatarului in titlu a generat urmatoarele rezultate:
- Cresterea ratei de deschidere intre: 6% – 23%
- Cresterea ratei de click: 7% – 32%
- Scaderea ratei de unsubscribe: 11% – 17%
Concluzie
Personalizarea e-mailurilor este o strategie importanta pentru afacerile care doresc sa isi imbunatateasca rezultatele in strategia de marketing. Prin utilizarea datelor si a informatiilor despre clienti, afacerile pot crea e-mail-uri care sunt mai relevante si mai eficiente.
Bibliografie
- Bard, B. (2023, 20 iulie). How to Personalize Your Email Marketing for Better Results. HubSpot Blog.
- Bleier, A. (2022, 16 decembrie). The Ultimate Guide to Personalizing Email Marketing. Campaign Monitor Blog.
- Mohamed, E. (2022, 8 martie). How to Personalize Your Email Marketing for Better Results. OptinMonster Blog.
- Ariyh, S. (2022, 12 iulie) The effect of [first name] in email subject lines. Ariyh blog