graphs and charts spread around the board, funnel optimization concept art

Dacă ne urmărești blogul de ceva vreme, probabil că ai trecut deja prin articolele precedente în care povesteam despre funnel-uri de marketing.

 

Așa cum povesteam în trecut, există diverse tehnici pentru a crea un marketing funnel de succes. Cu toate acestea, un tunel de marketing nu este ceva static. Odată creat, este bine să-l monitorizezi și să-l optimizezi încontinuu pentru a obține rezultate mai bune și pentru a evita sentimentul de suprasaturație.

 

Indiferent de tipul de marketing funnel pe care dorești să-l abordezi, iată câteva tehnici pe care le poți implementa pentru a optimiza un funnel la fiecare pas.

Eficientizează procesul de cumpărare

Elimină punctele de fricțiune

Călătoria clientului trebuie să fie lipsită de obstacole de la primul contact cu brand-ul, până în momentul conversiei. Punctele de fricțiune reprezintă barierele ce împiedică un anumit procent al potențialilor clienți să finalizeze cumpărăturile pe site-ul sau în aplicația ta. Este esențial să identifici aceste puncte de fricțiune și să le elimini.

 

Spre exemplu, dacă n-ai făcut-o deja, poți implementa opțiunea de a face checkout ca oaspete. Adică să elimini pasul de a crea cont pe site-ul tău pentru a putea cumpăra de la tine. Oamenii ezită să-și creeze conturi pe zeci de site-uri doar pentru a cumpăra un singur produs. Dacă din varii motive nu poți adăuga această opțiune, atunci poți adăuga opțiunea de a crea cont folosind Facebook, Google sau alte servicii asemănătoare.

 

Optimizează paginile de checkout

Poți simplifica procesul de checkout prin eliminarea câtorva câmpuri de formular pe pagina de plată. De multe ori chiar nu ai nevoie să știi codul poștal al cuiva. Majoritatea oamenilor nu și-l cunosc, iar necesitatea de a-l căuta pe Google poate fi un turn-off major. 

 

Iar dacă livrezi produse 100% digitale, poți elimina aproape în întregime câmpurile de adresă. Prin evaluarea continuă a punctelor de fricțiune, vei putea crește rata de conversie.

 
person holding a sheet of paper with pie chart percentages

Image by Freepik

 

Implementează A/B testing pentru îmbunătățire continuă

Testează diverse landing page-uri

Ai un landing page care convertește bine? Mai testează niște variante. Nu te opri doar fiindcă ai ceva care funcționează. Mereu e loc de mai bine. Uneori chiar și o schimbare aparent minusculă poate crește masiv CTR-ul. De exemplu, schimbarea culorii butonului într-o culoare mai aprinsă are un impact semnificativ de cele mai multe ori. 

 

Experimentează cu mai multe CTA-uri

Call to action-ul este esențial în procesul de conversie a lead-urilor în clienți. Acestea servesc drept îndemn către utilizatori pentru a comite o acțiune: abonează-te la newsletter, înscrie-te la webinar, cumpără acum etc.

 

Pe cât par de simple, CTA-urile sunt elementele ce pot avea cel mai mare impact asupra unei decizii de cumpărare. Poți avea un landing page care bifează toate punctele sensibile ale publicului țintă, dar dacă îndemnul de a cumpăra nu este acolo și nu există niciun sentiment de urgency, lead-ul va pleca. 

 

Acestea fiind spuse, este important să testezi mai multe CTA-uri pentru a-ți da seama care este mai eficient pentru pagina ta. Split testing împreună cu implementarea de heatmaps te va ajuta să-ți dai seama exact unde este drop-out-ul cel mai mare pentru a vedea care CTA performează cel mai slab. De asemenea, nu te sfii să ai mai multe CTA-uri pe pagină, cu condiția să nu fie mai mult de un CTA per secțiune.

 

Personalizează-ți funnel-ul

Segmentează audiența și targetează corespunzător

Prin împărțirea audienței în grupuri specifice bazate pe caracteristici sau comportamente, poți personaliza mesajele și ofertele pentru a satisface nevoile specifice ale acestora. Personalizarea crește șansele de engagement și conversie.

 

De exemplu, dacă vinzi haine atât pentru bărbați, cât și pentru femei, poți segmenta lista de mail pe baza genului pentru a trimite promoții fiecărui grup. Similar, targetarea userilor care au arătat anterior interes pentru o anumită categorie de produse cu reclame relevante poate duce la rate mai mari de click.

 

Crearea de content dinamic

Poți îmbunătăți semnificativ rata de engagement dacă personalizezi content-ul pentru interesele fiecărui segment de audiență (sau, mai bine, ale fiecărui user individual). 

 

De exemplu, poți folosi content dinamic pentru a afișa recomandări de produse personalizate bazate pe comportamentul de navigare anterior. O altă opțiune eficientă este personalizarea newsletterelor informative prin email cu articole sau oferte relevante bazate pe interacțiunile anterioare ale abonatului.

 
audience segmentation concept art

Image by Freepik

 

Optimizează-ți campaniile de email marketing

Creează și testează subject line-uri convingătoare

În email marketing, subject line-ul ține loc de headline, așa că trebuie să-l tratezi cu același nivel de seriozitate. Poți să ai cel mai bun content, dar dacă SL-ul tău nu captează atenția, risti să pierzi chiar și 90% din audiența relevantă.

 

Apelează la curiozitate sau urgency pentru a crea un sentiment de FOMO (fear of missing out). Menține SL-urile scurte și la obiect, deoarece ai un număr limitat de caractere. Experimentează cu diferite tehnici, cum ar fi punerea de întrebări, emojis, prezentarea contentului sau oferirea unor beneficii specifice. În esență, joacă-te cu SL-uri la fel cum te-ai juca cu headline-urile unui landing page.

 

Folosește liste segmentate de email

Poti adapta campaniile tale de email marketing pe același principiu folosit în crearea content-ului dinamic. Segmentează-ți audiența după criterii specifice și adaptează-ți campaniile la nevoile acestora. De exemplu, poți segmenta lista pe criterii demografice, istoricul de cumpărături sau nivelurile de engagement.

 

Analizează datele pentru a dobândi insight-uri valoroase

Urmărește și analizează ratele de conversie

Folosind heatmaps și tool-uri de web/app analytics, poți analiza călătoria utilizatorului de-a lungul unui funnel pentru a detecta zonele de drop-out, precum și zonele cu cele mai multe click-uri și timp petrecut pe acestea. Astfel, vei avea o mai bună idee a ce funcționează și ce poate fi îmbunătățit la funnel-ul tău. Recomandăm și următoarele:

 
  • Urmărește impactul schimbărilor făcute la paginile de destinație, CTA-uri sau campaniile de email asupra ratelor de conversie;

  • Analizează ratele de conversie în diferite segmente de clienți pentru a-ți adapta abordarea de marketing corespunzător.

 
keyboard, pen, and papers with data graphs on wooden desk

Photo by PhotoMIX Company

 

Implementează strategii de retargeting

Retargetează coșurile abandonate

Cel mai simplu mod de a le aminti utilizatorilor despre faptul că nu și-au finalizat comanda este să le trimiți un email de reminder. Deseori, această tactică funcționează atâta vreme cât este însoțită de un CTA convingător. Poți, de asemenea, să incluzi și review-uri ale produsului în acel mail pentru a crește șansele ca vizitatorul să finalizeze procesul de checkout.

 

Retargetează oameni ce ți-au vizitat deja paginile

Personalizează reclamele pentru interesele specifice ale demografiei de lead-uri ce ți-a vizitat deja paginile și îți crești automat șansele ca aceștia să revină și să fie convertiți în clienți.

 

Concluzii

Optimizarea funnel-ului de marketing este esențială pentru a crește rata de conversie și a construi relații durabile cu clienții. 

 

Prin ajustări strategice și personalizare, brand-ul tău poate maximiza eficiența campaniilor și valorifica potențialul fiecărui client.

 

Ca să facem un scurt rezumat, iată cele mai importante lucruri de reținut:

 
  • Identifică și elimină punctele de fricțiune ce împiedică utilizatorii să finalizeze conversia;

  • Optimizează paginile de checkout prin adăugarea elementelor de încredere și eliminarea pașilor inutili;

  • Testează mai multe landing page-uri și CTA-uri pentru a îmbunătăți constant rata de conversie;

  • Segmentează audiența pe diverse categorii și creează conținut dinamic pentru fiecare;

  • Optimizează campaniile de mail prin segmentare și testarea de subject lines;

  • Analizează ratele de conversie după fiecare schimbare făcută în funnel;

  • Implementează strategii de retargeting pentru coșuri abandonate și potențiali clienți.

 

Dacă ai nevoie de ajutor cu aceste puncte, scrie-ne la contact@digitaldatacapital.com.