
Cum atragi clienții folosindu-te de puterea inteligenței artificiale interactive?
În ultimii ani, peisajul marketingului digital a fost complet transformat datorită evoluției impresionante a inteligenței artificiale. Această perioadă a marcat o evoluție accelerată spre strategii inovatoare, unde AI-ul și chatbot-urile au optimizat interacțiunea cu clienții și au redefinit modul în care brandurile își construiesc vizibilitatea.
Așadar, vom discuta despre rolul puternic pe care îl pot avea chatbot-urile cu inteligență artificială în cadrul funnel-ului tău de marketing. Pentru a putea înțelege pe deplin avantajele pe care aceștia le pot aduce funnel-ului tău, trebuie mai întâi să explorăm exact ce sunt aceștia și cum funcționează algoritmul din spatele lor.
Ce sunt chatbots de marketing?
Roboții de chat sunt asistenți virtuali, 100% digitali, care facilitează comunicarea cu vizitatorul unei pagini. Aceștia pot fi programați să răspundă liber la întrebări pre-formulate, în funcție de opțiunile selectate de user.
Chatbots au devenit tot mai populari în ultimii ani datorită versatilității lor și convenienței pe care o oferă utilizatorilor, administratorilor de site și echipei de customer support. Chiar dacă nu știi cum arată un chatbot, cel mai probabil ai interacționat cu unul fără să îți dai seama. Dacă ai navigat vreodată pe un site și ți-a apărut o fereastră care te întreabă dacă ai nevoie de asistență, acela a fost un chatbot.
În screenshotul de mai sus, vei observa un chatbot în acțiune. Un chatbot inteligent va detecta dacă ai intrat de mai multe ori pe site și dacă ai ratat primul mesaj pe care ți l-a trimis. Astfel, este versatil și îți poate rezolva mai ușor problemele, oferindu-ți o serie de alegeri pe care le poți selecta. Iar dacă acesta nu poate să îți răspundă la o întrebare, îți va da în cele din urmă opțiunea de a te conecta cu un asistent uman.
Cum poți folosi chatbots într-un marketing funnel?
Acum știi ce sunt chatbots și funnel-urile de marketing. Așadar, trebuie să înțelegi cum te pot ajuta în cadrul unui funnel pentru a profita la maximum de capabilitățile lor. Iată câteva dintre utilizările lor posibile în marketing:
-
Un chatbot poate filtra lead-urile necalificate. Prin adresarea unor întrebări simple, acesta poate determina dacă are rost ca vizitatorul unei pagini să treacă mai departe în funnel;
-
Dacă ai un magazin online, un chatbot poate pune întrebări relevante care să ducă utilizatorul spre o pagină ce afișează doar cu produse de interes;
-
Informațiile strânse de chatbot te pot ajuta să interpretezi mai bine feedback-ul oferit de utilizatori;
-
Îți oferă posibilitatea de a te conecta mai bine cu prospecții chiar și în afara orelor de lucru;
-
Cu ajutorul inteligenței artificiale, aceștia pot evolua cu fiecare interacțiune.
Personalizează experiența vizitatorilor
Să personalizezi experiența clienților la nivel individual este una din cele mai mari provocări pentru orice marketer. Cu toate acestea, chatbots ce se folosesc de AI pot face acest lucru în locul tău. Folosind tactici NLP (natural language processing) și învățare automată, aceștia pot prezice mai bine ce o să determine un anumit tip de prospect să meargă mai departe în funnel, crescând șansele de conversie de-a lungul călătoriei clientului.
Creșterea engagement-ului
Datorită nivelului ridicat de interactivitate, chatbots pot crește rata de engagement semnificativ. Aceștia pot crea quiz-uri și alte jocuri interactive pentru user, astfel încât să-i mențină interesul de-a lungul funnel-ului. Un chatbot este un tool excelent pentru a menține o călătorie consistentă și pentru a recomanda upsell-urile sau downsell-urile potrivite fiecărui vizitator.
Image by Freepik
Minimizează costurile operaționale
Nu doar că un chatbot poate interacționa cu mai mulți vizitatori deodată, la orice oră, dar te costă semnificativ mai puțin decât să menții o echipă vastă de agenți de relații cu clienții. Desigur, asta implică și un pic de mentenanță, dar mentenanța este obligatorie pentru orice tip de software sau tool pe care-l vei folosi vreodată (și nu doar în marketing).
Chatbots îmbunătățesc eforturile de lead generation
Datorită nivelului ridicat de interacțiune și adaptare, chatbots pot oferi informații esențiale, pot seta remindere despre promoții și pot crea chiar și oferte speciale pentru utilizatori individuali. Astfel, cresc semnificativ șansele ca un lead să se transforme în client.
Concluzie
Având în vedere evoluția actuală pe care o vor parcurge roboții de chat în viitorul apropiat, este clar de ce ar trebui să ai această tehnologie integrată în funnel-ul și website-ul tău. Capacitatea lor de învățare îmbunătățește continuu experiența utilizatorilor, crește angajamentul și satisfacția clienților.
Exploatează capabilitatea chatboturilor în funnel-urile de marketing și vei vedea garantat rezultate mai bune de-a lungul campaniilor tale. Dacă ai nevoie de ajutor în acest sens, ne poți scrie la contact@digitaldatacapital.com pentru a stabili o întâlnire.