Totul se schimba – de la personalizare si targetare pana la decizii automate si generare de content. Lumea marketingului prin afiliere este intr-o continua evolutie, iar felul cum a avansat inteligenta artificiala nu face decat sa accelereze acest lucru. Toolurile pe baza de AI au devenit indispensabile pentru marketeri. Acestea ofera metode eficiente de a creste engagementul si eficientiza funnel-urile.

 

Dar, mai intai, haideti sa clarificam ce sunt affiliate marketing si funnels pentru a putea intelege mai bine cum ne ajuta AI-ul in aceste zone.

 

Ce este affiliate marketing?

Marketingul afiliat este o strategie bazata pe performanta, unde afacerile platesc afiliatii un anumit comision pentru vanzarile si traficul generat. Este o metoda eficienta de marketing ce a fost adoptata la scara larga de tot felul de business-uri, in special cele de eCommerce.

 

Mai exact, un afiliat redirectioneaza un cititor sau vizitator catre o pagina de produs folosind un link special. Acel link contine un cookie ce urmareste utilizatorul de la vizita pe pagina pana la cumparare (si retur daca este cazul). 

 

Ce sunt marketing funnels?

Marketing funnels, de asemenea numite si tuneluri de marketing sau palnii in traducere mot-a-mot, sunt reprezentarile vizuale a calatoriei pe care o parcurge un client de la stadiul de necunostinta despre un brand pana la stadiul de cumparare si loializare.

 

Pentru a crea un marketing funnel de succes, trebuie sa ai in vedere planul intreg si fiecare pas minuscul pe care il va parcurge clientul de-a lungul acestuia. Iar cu ajutorul inteligentei artificiale, poti reduce semnificativ timpul de planificare si implementare al unuia.

 
affiliate marketing channels concept art with icons

Image by Freepik

 

Impactul AI in marketing afiliat si funnels

Sunt mai multe moduri in care inteligenta artificiala are un impact asupra affiliate marketing. In functie de genul de tool folosit, poti analiza datele mai usor, personaliza calatoriile clientului si construi diverse asset-uri – fie ele scrise sau vizuale. Sa exploram in detaliu cateva din aceste avantaje.

 

Economisesti timp

Volumul de taskuri ce au nevoie de atentie cand derulezi o campanie de affiliate marketing poate fi coplesitor. Prin tool-uri AI care sa automatizeze procesele repetitive de baza, poti economisi timp valorod facand lucruri care necesita cu adevarat mintea si creativitatea unui om. Mai mult, 73% dintre oamenii cu rol decizional din cadrul businessurilor au afirmat că AI permite oamenilor sa se concentreze pe munca esentiala, conform Harvard Business Review.

 

Decizii automate

Instrumentele de marketing afiliat pe baza de inteligenta artificiala analizeaza datele si iau decizii automate bazate pe acestea. Tipurile de date analizate de AI includ traiectorii ale deciziilor clientilor, raspunsuri adecvate la emailuri, sau chiar raspunsuri reactive folosind chatbots. Pana la 69% din timpul dedicat prelucrarii datelor poate fi automatizat corespunzator prin inteligenta artificiala.

 

Generarea de content

“Content is king” deja e truism. Desi AI-ul nu este inca la un nivel optim de creare a continutului scris sau vizual, iti poate da o mana de ajutor fantastica. La un nivel minim, AI-ul iti poate structura un articol sau crea grafica de baza pe care, ulterior, un specialist le poate optimiza. Astfel, te asiguri ca reduci semnificativ timpul pentru crearea de continut si ca munca specialistilor va fi macar putin usurata.

 

Structurarea datelor

Cand vine vorba de analizarea comportamentului consumatorului, inteligenta artificiala este capabila sa analizeze diverse seturi de date si sa le structureze in asa fel incat sa fie mai usor de interpretat pentru oameni. Mai mult, este de asemenea capabila sa dea sugestii bazate pe date anterioare, reducand si mai mult volumul de munca pentru echipele ce se ocupa de data analysis. Printre tipurile de data structurate in marketing, putem aminti cohortele de potential clienti, cuvinte cheie populare si algoritmi optimi pentru expunere.

 

Cresterea generarii de leads

Tool-urile de AI marketing te pot asista in procesul de lead nurturing prin setarea de email drips automate, raspunsuri automate la diverse intrebari sau conducerea prin anumite parti ale unui funnel in functie de carei cohorte apartine un potential lead. Prin acest fel de proceduri, poti creste semnificativ rata de conversie pentru lead-urile calificate.

 

Concluzie

Integrarea inteligentei artificiale in strategiile de personalizare si targetare creste eficienta campaniilor. Prin adoptarea acestor tehnologii, brandurile pot oferi experiente personalizate la nivel individual, crescand semnificativ engagementul si conversiile. Capacitatea de targetare precisa eficientizeaza utilizarea resurselor, generand ROI superior. Pe masura ce tehnologia continua sa evolueze, posibilitatile de personalizare si targetare se vor extinde si mai mult.