Strangerea lead-urilor e mai usoara cand ai o pagina optimizata pentru asta. Generarea de lead-uri este 50% arta si 50% stiinta. Totul este tehnic dar in acelasi timp creativ.

 

Fun fact: oricat de bine pus la punct este website-ul tau, studiile arata ca un landing page dedicat pentru strangerea de leads iti creste rata de lead generation considerabil. Urmeaza cateva reguli simple si vei aduna considerabil mai multi prospecti decat daca te bazezi pe homepage-ul site-ului tau (o mare greseala, de altfel).

 

Dar inainte de a intra in detalii, hai sa incep cu bazele. Astfel, vei putea intelege mai bine ce sunt si ce fac landing page-urile de lead generation.

 

Ce sunt landing page-urile de lead generation?

Dupa cum insinueaza si numele, landing page-urile sunt pagini pe care utilizatorii aterizeaza in urma unui click pe o reclama sau pe link-ul dintr-o postare. Diferenta dintre aceasta si o pagina obisnuita a website-ului tau este ca landing page-ul este axat pe strangerea lead-urilor. In loc sa stea sa scrolleze ad nauseam pana la gasirea unui CTA, utilizatorul va avea la indemana un scurt formular si un CTA care sa-l incurajeze sa-si lase datele de contact.

 

O pagina de lead generation reprezinta prima parte a unui marketing funnel. A nu se confunda cu o pagina de produs sau o pagina de checkout, care reprezinta pasii ulteriori ai unui tunel de marketing. LP-urile de lead gen atrag utilizatorii de obicei prin oferirea a ceva in schimbul datelor acestora. Multe business-uri aleg sa ofere un trial gratuit, un eBook sau inscrierea la un webinar in functie de context.

 

Ideea e simpla: quid pro quo. Desi datele pe care vrei sa le colectezi variaza in functie de industrie, acesta este primul pas pentru a stabili daca acel lead se califica sa fie un potential client valoros si ce fel de servicii ii poti oferi. 

 
visual representation of human connections

Image by natanaelginting on Freepik

 

De ce ai nevoie de un lead gen LP?

Intotdeauna vei dori sa comunici eficient cu prospectii, iar un lead gen LP este primul pas spre a stabili ce fel de business esti si cum poti ajuta potentialii clienti. Prin astfel de pagini, le poti arata ca produsul tau raspunde nevoilor acestora. 

 

Nu doar atat, dar o astfel de pagina este capabila sa filtreze lead-urile ce merita urmarite fata de acelea care sunt doar vag interesate. E un beneficiu mutual atat pentru business-ul tau cat si pentru clienti. Vei economisi pe partea de marketing pe termen lung cu o astfel de tactica.

 

Best practices in utilizarea landing page-urilor de lead generation

Am acoperit de ce ai nevoie de un astfel de LP. Acum hai sa ne focusam pe felul cum poti optimiza un asemenea LP pentru a obtine rezultate bune. Iar daca vrei 

 

Ofera valoare

Stii acele restaurante care iti ofera apa sau paine gratuit cand comanzi ceva? O fac datorita principiului de reciprocitate dovedit stiintific. Oferi ceva valoros unui om si cresti sansele ca acesta sa fie generos cu tine la randul sau. Un ebook gratuit, un trial gratuit, un webinar gratuit, etc. Toate aceste lucruri au o contribuie enorm la decizia de cumparare odata ce ne apropiem de finalul unui funnel de marketing.

 

Foloseste copy persuasiv

Textul vinde. Documenteaza-te despre tacticile de copywriting care starnesc curiozitate si atrag publicul tinta. Foloseste headlines atragatoare, texte scurte si la obiect, precum si CTA-uri convingatoare. Elementele de copy sunt cele ce conving la finalul zilei. Cu toate astea, mai trebuie sa tii cont de cateva detalii.

 
lead generation concept art, hand with icons

Image by Freepik

 

Design simplu si atragator

Felul cum arata pagina ta pe ecranul utilizatorului va fi un factor decisiv in procesul de lead generation. Degeaba arata pagina bine pe PC daca pe mobil scaleaza prost, avand in vedere ca in ziua de azi majoritatea ne petrecem cel mai mult timp pe mobil. 

 

Daca nu ai ochi de designer, atunci alege un landing page builder care sa-ti ofere template-uri usor de personalizat. Cu toate acestea, recomandam sa te bazezi pe cineva ce stie design si, de asemenea, sa respecti principiile psihologice din partea design-ului. Spre exemplu, tine informatiile esentiale above the fold si nu pune mai mult de un CTA per sectiune.

 

Cere utilizatorilor doar strictul necesar

Tine minte: scopul unui lead gen LP este sa adune lead-uri, nu sa vanda produsul final. Este o diferenta masiva intre top of funnel si bottom of funnel.

 

Cere-le utilizatorilor doar datele care sunt strict necesare pentru a vedea daca se califica pentru a fi lead-uri bune sau nu. Mai departe rezolvi totul in stadiul middle of funnel, dupa ce filtrezi “zgomotul”. 

 

Axeaza-te pe un singur obiectiv pe pagina

S-ar putea sa te fi gandit la mai multe oferte pe care sa le testezi. Poate esti tentat sa testezi mai multe dintre acestea pe aceeasi pagina. Nu, nu-i o idee buna. Gandeste-te bine care este scopul paginii tale si modeleaza oferta in asa fel incat sa oferi valoare lead-urilor tale.

 

Creeaza mesaje consistente

Lead-ul a aterizat pe LP-ul tau dintr-o anumita sursa. Poate a fost vorba de o reclama sau poate a fost un link in cadrul unei postari de blog. Asigura-te ca mesajul e coerent de-a lungul intregii calatorii a utilizatorului pentru a crea o experienta congruenta. Nu uita: calatorita utilizatorului incepe inca dinainte de LP si nu se incheie nici macar dupa prima vanzare. Mereu se poate reintoarce daca mesajele tale sunt consistente.

 

Exemple de landing page de lead generation

Daca vrei sa vezi aduna alte brand-uri lead-uri de calitate, ti-am pregatit cateva exemple ca sa ai inspiratie.

 

FireEye

LP-ul acesta incepe cu un headline puternic care iti spune pe scurt despre ce este whitepaper-ul respectiv. Urmeaza coperta si text explicativ, iar imediat in partea dreapta formularul unde utilizatorul iti poate lasa datele pentu a descarca whitepaper-ul. Simplu, intuitiv, eficient.

 
 

Trulia

Headline-ul nu iroseste timp. Iti spune exact ce vrei sa afli – “Cat valoreaza casa ta?” Astfel, publicul tinta este ochit din prima: oamenii care vor sa-si vanda locuinta. Urmeaza campurile de date, unde website-ul cere doar datele esentiale ale utilizatorului si un CTA convingator.

 
 

Trello

LP-ul celor de la Trello este simplu dar cere multe date. In schimb, functioneaza in contextul acesta deoarece toate elementele functioneaza coeziv spre CTA-ul de la final, iar pagina este una ce ofera un trial gratuit. De asemenea, le spune clar utilizatorilor ca nu au nimic de pierdut daca isi fac cont deoarece nu le cere datele cardului pentru trial.

 
 

Concluzii

Daca vrei sa aduni lead-uri eficient, urmeaza pasii de mai sus si vei putea incepe cat de curand sa intri in etapa de middle si bottom of funnel. Iar daca ai nevoie de experti care sa te ajute, contacteaza-ne la contact@digitaldatacapital.com.