Cum atragi clientii folosindu-te de puterea inteligentei artificiale interactive?
In ultimii ani, peisajul marketing-ului digital a fost complet transformat datorita evolutiei impresionante a inteligentei artificiale. Aceasta perioada a marcat o evolutie accelerata spre strategii inovatoare, unde AI-ul și chatbot-urile au optimizat interacțiunea cu clientii si redefinit modul în care brandurile isi construiesc vizibilitatea.
Asadar, vom discuta despre rolul puternic pe care-l pot avea chatbots cu inteligenta artificiala in cadrul funnel-ului tau de marketing. Pentru a putea intelege pe deplin avantajele pe care acestia il pot aduce funnel-ului tau, trebuie mai intai sa exploram exact ce sunt acestia si cum functioneaza algoritmul din spatele lor.
Ce sunt chatbots de marketing?
Robotii de chat sunt asistentii virtuali, 100% digitali, care faciliteaza comunicarea cu vizitatorul unei pagini. Acestia pot fi programati sa raspunda liber la intrebari pre-formulate in functie de optiunile selectate de user.
Chatbots au devenit tot mai populari in ultimii ani datorita versatilitatii lor si convenientei pe care o ofera userilor, administratorilor de site si echipei de customer support. Chiar daca nu stii cum arata un chatbot, cel mai probabil ai interactionat cu unul fara sa-ti dai seama. Daca ai navigat vreodata pe un site si ti-a aparut o fereastra care sa te intrebe daca ai nevoie de asistenta, acela a fost un chatbot.
In screenshotul de mai sus o sa observi un chatbot in actiune. Un chatbot inteligent o sa observe daca ai intrat de mai multe ori pe site si daca ai ratat primul mesaj pe care ti l-a trimis. In acest sens, este versatil si iti poate rezolva mai usor problemele, dandu-ti o serie alegeri pe care le poti selecta. Iar daca acesta nu poate sa iti raspunda la o intrebare, iti va da in cele din urma optiunea sa te conectezi cu un asistent uman.
Cum poti folosi chatbots intr-un marketing funnel?
Acum stii ce sunt chatbots si funnel-urile de marketing. Asadar, trebuie sa intelegi cum te pot ajuta in cadrul unui funnel pentru a profita la maximum de capabilitatile lor. Iata cateva din utilizarilelor posibilein marketing:
-
Un chatbot poate filtra lead-urile necalificate. Prin adresarea unor intrebari simple, acesta poate determina daca are rost ca vizitatorul unei pagini sa treaca mai departe in funnel.
-
Daca ai un magazin online, un chatbot poate pune intrebari relevante care sa duca utilizatorul spre o pagina ce afiseaza doar cu produse de interes.
-
Informatiile stranse de chatbot te pot ajuta sa interpretezi mai bine feedback-ul oferit de utilizatori.
-
Iti ofera posibilitatea de a te conecta mai bine cu prospectii chiar si in afara orelor de lucru.
-
Cu ajutorul inteligentei artificiale, acestia pot evolua cu fiecare interactiune.
Personalizeaza experienta vizitatorilor
Sa personalizezi experienta clientilor la nivel individual este una din cele mai mari provocari pentru orice marketer. Cu toate acestea, chatbots ce se folosesc de AI pot face acest lucru in locul tau. Folosind tactici NLP (natural language processing) si invatare automata, acestia pot prezice mai bine ce o sa determineun anumit tip de prospect sa mearga mai departe in funnel, crescand sansele de conversie de-a lungul calatoriei clientului.
Cresterea engagement-ului
Datorita nivelului ridicat de interactivitate, chatbots pot creste rata de engagement semnificativ. Acestia pot crea quiz-uri si alte jocuri interactive pentru user, astfel incat sa-i mentina interesul de-a lungul funnel-ului. Un chatbot este un tool excelent pentru a mentine o calatorie consistenta si pentru a recomanda upsell-urile sau downsell-urile potrivite fiecarui vizitator.
Minimizeaza costurile operationale
Nu doar ca un chatbot poate interactiona cu mai multi vizitatori deodata, la orice ora, dar te costa semnificativ mai putin decat sa mentii o echipa vasta de agenti de relatii cu clientii. Desigur, asta implica si un pic de mentenanta, dar mentenanta este obligatorie pentru orice tip de software sau tool pe care-l vei folosi vreodata (si nu doar in marketing).
Chatbots imbunatatesc eforturile de lead generation
Datorita nivelului ridicat de interactiune si adaptare, chatbots pot oferi informatii esentiale, pot seta remindere despre promotii si pot crea chiar si oferte speciale pentru utilizatori individuali. Astfel, cresc semnificativ sansele ca un lead sa se transforme in client.
Concluzie
Avand in vedere evoluatia actuala pe care o vor parcurge robotii de chat in viitorul apropiat, este clar de ce ar trebui sa ai aceasta tehnologie integrata in funnel-ul si website-ul tau. Capacitatea lor de a invatare imbunatateste continuu experienta utilizatorilor, creste angajamentul și satisfacția clienților.
Exploateaza capabilitatea chatboturilor in funnel-urile de marketing si vei vedea garantat rezultate mai bune de-a lungul campaniilor tale. Daca ai nevoie de ajutor in acest sens, ne poti scrie la contact@digitaldatacapital.com pentru a stabili o intalnire.