Marketing-ul modern se bazeaza pe o intelegere profunda a dorintelor publicului tinta, precum si a triggerelor psihologice eficiente pentru a-i convinge sa cumpere ce vinzi. Abilitatea de a lua decizii in timp real, bazate pe date, a adus solutiile de marketing AI in prim-plan pentru partile interesate din marketing. 

 

Cu toate acestea, dezvoltarea instrumentelor AI este inca in faza incipienta si exista anumite riscuri si provocari de care marketerii trebuie sa tina cont inainte de a lasa procesele sa fie automatizate complet. Iata cateva din acele provocari:

 

Timpul de instruire si calitatea datelor

Desi, in teorie, instrumentele de marketing AI pot inlocui un incepator, si acestea au nevoie de timp de instruire, la fel ca oamenii. Trebuie sa optimizezi flow-ul lor de invatare pentru a intelege pe deplin obiectivele agentiei tale, dar si ale clientilor tai. Daca sari peste procesul esential de instruire, atunci AI-ul respectiv nu-ti va fi de prea mare folos, deoarece iti va oferi date inexacte si decizii care nu reflecta realitatea.

 

Verificarea si curatarea datelor

Daca ai lucrat cu campanii paid in social media, atunci ai o oarecare idee despre cum functioneaza partea de learning a algoritmului Meta, de exemplu. Exact acelasi principiu se aplica oricarui AI. Trebuie sa verifici constant datele care intra si sa cureti tot ce poate provoca erori sau o invatare eronata.

 

Feedback continuu

AI necesita feedback continuu pentru a rafina si imbunatati acuratetea predictiilor. Acest proces implica monitorizare atenta si ajustari frecvente. Seteaza parametri, spune-i programului ce date sunt bune si ce date sunt eronate, da feedback mereu pentru toate informatiile generate, exact cum ai face si cu ChatGPT. 

 

Practici optime de implementare

Integrarea AI în strategiile de marketing necesita o abordare bine gandita, cu un plan clar de implementare. Este important sa stabilesti obiective realiste si sa testezi eficacitatea AI in diferite aspecte ale campaniilor de marketing, ajustand treptat utilizarea acestor tehnologii.

 
human hand reaching for digital information cluster

Image by Freepik

 

Setarea asteptarilor realiste

Stabileste obiective realiste pentru ce poate si nu poate face AI-ul pentru campaniile tale de marketing. Daca stii dinainte ca un tool poate face un singur tip de task, nu te astepta sa faca si alte lucruri pentru care n-a fost proiectat. Spre exemplu, un tool AI pentru grafica e foarte putin probabil sa-ti genereze copy decent de pus pe o poza.

 

Testarea si pilotarea

Inainte de a-l implementa la scara larga, este necesar sa testezi tool-ul tau de AI marketing pentru a te asigura ca se comporta conform asteptarilor tale. Spre exemplu, noi am create recent un funnel cu un custom tool si a trebuit sa ne asiguram ca utilizatorii pot completa doar datele relevante pentru a se califica pentru un audit. De asemenea, a trebuit sa ne asiguram ca tool-ul respectiv exporta automat datele corecte intr-un sheet pentru a nu pierde niciun lead relevant. Testeaza si testeaza pana esti 100% sigur ca totul merge cum trebuie, abia apoi lanseaza campania.

 

Integrarea graduala

Stim ca uneori poti sa fii prea entuziasmat de un tool sau un gadget nou. Si noi am fost acolo. Insa, nu trebuie sa te grabesti cand vine vorba de astfel de lucruri. Integreaza tool-urile de AI marketing treptat, in asa fel incat fiecare membru al echipei tale sa se obisnuiasca cu el. De asemenea, nu uita de conditiile mentionate anterior – testarea, feedback-ul, etc., pentru a te asigura ca tool-ul va functiona ca un bun asistent in loc de a-ti cauza inconveniente neprevazute.

 

Adaptarea la schimbari

Marketingul este un domeniu în continua schimbare. AI-ul trebuie sa fie adaptabil si capabil pentru a invata noi date si trend-uri. Doar asa poate ramane relevant si eficient. Aceasta presupune o actualizare și recalibrare regulată a algoritmilor.

 

Urmarirea trend-urilor

La fel ca in lumea marketing-ului in general, trebuie sa te tii la curent cu tot ce se intampla in lumea AI-ului. Atat tu cat si tool-urile tale trebuie sa va actualizati cunostintele legate de domeniul de activare. Asigura-te ca ti-ai facut un sistem sau un flow personalizat pentru a ramane mereu on top of your game.

 

Flexibilitatea tool-ului de AI marketing

Nu toate tool-urile sunt egale. Asigura-te ca alegi tool-uri de AI marketing pe care le poti recalibra si optimiza usor pentru noi seturi de date. Este important sa te uiti la toate optiunile valabile pe piata. Doar pentru ca un tool a fost ales de diverse entitati ca fiind cel mai bun, s-ar putea ca acest lucru sa nu se aplice neaparat pentru nevoile tale specifice.

 

Educarea echipei

Asigura-te ca echipa ta este la curent cu cele mai noi dezvoltari în AI pentru a putea utiliza aceste tehnologii eficient. 

 
person using a phone with microsoft copilot

Photo by Md Mamun Miah on Unsplash

 

Erori sau inexactitati

Tine cont de faptul ca AI-ul poate sa greseasca. La fel cum pe Google poti gasi rezultate eronate, asa si ChatGPT si celelalte tool-uri AI de marketing pot sa iti da rezultate inexacte. Citeste mereu cu grija textul generat de AI si, eventual, intreaba AI-ul sursele de unde are acea informatie, in special daca e vorba de un articol informativ.

 

Dependenta excesiva de AI

Ai grija sa nu faci din convenienta o dependenta. Orice marketer contemporan foloseste tehnologie pentru a-si face treaba, fie ca vreau sau nu. Insa, AI marketing, la fel ca orice alta tehnologie sau gadget, poate provoca usor dependenta, ceea ce-ti poate inabusi creativitatea. Asadar, foloseste-l cu grija.

 

Gaseste echilibru intre AI si creativitatea umana

Poate ca suna repetitiv, dar sunt foarte slabe sansele ca AI-ul sa inlocuiasca vreodata creativitatea umana. Acesta este pur complementar si atat. Foloseste-te de AI pentru a genera text rapid, dupa care editeaza si adauga in functie de nevoile tale.

 

Constientizarea limitarilor AI

Antreneaza-ti creierul in asa fel incat sa observi limitarile AI cand il folosesti. Nu ramane blocat pe AI, ci lucreaza cu limitarile sale pentru a nu-ti ruina creativitatea.

 

Concluzie

Integrarea AI în marketing ofera oportunitati enorme pentru inovare dar si provocari unice. O combniatie de tehnologie AI cu creativitate umana este esențială pentru a maximiza beneficiile și a reduce riscurile. 

 

Prin adaptarea continua si monitorizarea atenta, marketerii pot folosi AI-ul pentru a crea strategii de marketing și atinge obiectivele mai usor. Iar daca tu ai nevoie de o echipa de marketing care sa te ajute cu strategia ta si tehnologii AI, da-ne un semn la contact@digitaldatacapital.com.