Ai nevoie de promovare pentru brand-ul tau si nu stii de unde sa incepi? Avem 15 idei usor de implementat pentru tine. Incepatori, intermediari si experti deopotriva pot sa-si duca marketing-ul la urmatorul nivel. Iata-le:

 

1. Aduna trafic din motoarele de cautare prin keyword-uri cu dificultate mica

Unul din cele mai simple moduri de a aduce trafic organic pe website-ul tau este sa-l optimizezi din punct de vedere SEO. Poti aduce trafic organic foarte usor si relativ rapid concentrandu-ti strategia de content pe keyword-uri cu dificultate usoara. 

 

Desigur, o strategie SEO ceva mai complexa este mereu varianta mai buna. Dar, pentru inceput, axarea pe aceasta tactica este destul de eficienta. Vei avea nevoie sa tii cont de trei lucruri pentru a ranka pe cuvintele-cheie de dificultate mica:

 
  • Verifica pe ce cuvinte-cheie de dificultate mica poti sa rankezi intr-un mod relevant pentru brand-ul si produsul tau

  • Creeaza continut optimizat din punct de vedere SEO care sa targeteze acele cuvinte

  • Aduna backlinks relevante pentru acele cuvinte care sa iti dea un mic boost. Avand in vedere ca ne focusam pe dificultate scazuta, nu vei avea nevoie de prea multe, deci interlinkingul ramane fiabil.

 

Sa zicem, de exemplu, ca ai un magazin online specializat pe vanzarea de detergenti de rufe. In acest caz, va trebui sa faci un pic de keyword research pentru termenii cu sens larg si dificultate mica. Uneori s-ar putea sa ai noroc si sa te ajuta ChatGPT sau alti boti asemanatori in acest sens. Alteori, va trebui sa gasesti date actualizate, caz in care ai nevoie de tool-uri specializate.

 

Echipa noastra de SEO este gata sa te ajute daca nu te descurci. Tot ce trebuie sa faci este sa ne trimiti un mail pe contact@digitaldatacapital.com.

 

2. Creeaza short-form videos pentru social media

Educa, inspira si amuza publicul tau tinta prin content diversificat, scurt si captivant. Chiar daca videourile tale par facute amatoriceste, atata vreme cat ofera valoare si sunt on-brand cu siguranta vor strange interes din partea publicului relevant. Oamenilor nu le pasa neaparat sa ca videourile scurte la care se uita sa fie capodopere vizuale. Altfel, viralele de pe TikTok ar consta doar in efecte speciale la nivel de studio profesional.

 

In schimb, atata vreme cat apelezi la o combinatie de entertainment, educatie si inspiratie, e foarte probabil sa ai succes. De exemplu, Duolingo au dat lovitura cu reel-uri pe Instagram si TikTok-uri in format de meme-uri. Unele din video-uri au adunat zeci de milioane de vizualizari.

 

Suntem convinsi ca vei gasi multe alte exemple daca stai un pic sa cauti pe aceste doua platforme si nu numai. Dar, pe scurt, iata cateva tipuri de videouri pentru a strange trafic cu ajutorul videoclipurilor scurte.

 
  • Creeaza product demos si highlight-uri legate de serviciile tale;

  • Povesteste despre inceputurile modeste ale brand-ului tau si calatoria ta spre unde te afli acum;

  • Arata-le oamenilor scene din spatele cortinei (behind-the-scenes videos);

  • Tips & tricks si tutoriale despre cum sa faci lucrurile la care te pricepi (oamenii apreciaza sfaturi gratis, iar acestea nu iti vor reduce numarul de clienti – ba din contra, iti va demontra expertiza);

  • Teasere la produse viitoare;

  • Pareri controversate despre industrie;

  • Stiri importante despre compania ta;

  • Raspunsuri la intrebari frecvente.

 

Si, cel mai important, nu te lasa descurajat daca primele tale clipuri nu vor aduna prea multe vizualizari. E nevoie de timp sa aduni mult content asa incat un vizitator nou sa vada ca esti pus pe treaba.

 

3. Incearca sa apari la diverse podcasturi si emisiuni

Oamenii tind sa aiba incredere in creatorii independenti de continut. Vorbeam mai demult despre cum vorbesc oamenii despre brand-urile lor preferate cu prietenii si familia. Acelasi lucru este valabil si legat de podcastul lor preferat. Oamenii au tendinta sa aiba mai multe incredere in figurile familiare decat in reclamele la brand-uri necunoscute pe care le vad pentru prima oara.

 

Daca ai expertiza in-depth sau o poveste interesanta de spus (sau ambele), atunci nici nu va trebui sa depui prea mult efort pentru a fi invitat la podcasturi. Tine cont totusi sa fie podcasturi pe care publicul tau tinta sa le urmareasca. Degeaba aduni multe vizualizari daca oamenii care se uita nu sunt interesati de ce oferi.

 

Pentru a te asigura ca prinzi loc la un pocast relevant, tine cont de urmatoarele sfaturi:

 
  • Cauta podcasturi care se aliniaza cu brand-ul tau;

  • Incepe cu podcasturi mai mici pentru a lua avant;

  • Trimite un email clar si concis cu selling point-urile tale (convinge host-ul ca meriti sa fii oaspete macar un episod);

  • Daca nu primesti un raspuns, trimite un follow-up dupa aproximativ doua saptamani;

  • Dupa ce apari intr-un episod, promoveaza-l pe toate platformele relevante.

 

4. Obtine publicitate gratuita in presa

Ai auzit vreodata de principiul HARO? Acesta vine de la “Help a Reporter Out” si se refera exact la ceea ce crezi ca se refera. Reporterii de la publicatii mici si mari cauta intotdeauna content despre care sa scrie pe platformele lor. Daca e vorba de o publicatie relevanta pentru publicul tau tinta, profita de aceasta ocazie si ofera-ti expertiza intr-un interviu sau articol scris.

 

5. Reutilizeaza content-ul care functioneaza

Daca deja ai content care iti aduce mult trafic, il poti reutiliza sub o alta forma. De exemplu, un clip informativ care a strans multe vizualizari poate fi transformat intr-un articol scris. Acelasi principiu merge si vice-versa. De asemenea, content revamps merg foarte bine. Sau chiar si simplu un share dat content-ului mai vechi dar inca relevant.

 

6. Foloseste Google Ads pentru a-ti promova business-ul

Folosindu-te de principii SEM si paid media, poti crea ad-uri care sa targeteze cuvinte-cheie relevante pentru produsele tale. Principiile sunt aceleasi ca la SEO, doar ca de data asta platesti pentru a aparea in topul rezultatelor. Platesti, de asemenea, si pentru fiecare click. Dar daca pagina produsului tau este pusa la punct, investitia initiala va da roade.

 

7. Foloseste affiliate marketing

Ai inteles beneficiul de a te auto-recomanda host-urilor de podcast? Ceva asemanator se intampla si aici. Poti cauta site-uri sau parteneri care sa aiba o oarecare legatura cu ceea ce faci tu si sa le propui un plan de colaborare.

 

Spre exemplu, poate gasesti un site care face review-uri la diverse tipuri de produse. Echipa de editorial poate face review la produsele tale si sa insereze link-uri de afiliat de-a lungul articolului. Aceste link-uri contin un cookie in URL care iti spune de unde vine traficul si cat a convertit. Astfel, tu castigi mai multe vanzari, iar ei isi iau un mic comision din conversiile pe care ti le-au adus.

 

8. Roaga-ti clientii sa-ti lase recenzii

Review-urile clientilor multumiti au o influenta foarte mare asupra deciziei de cumparare a prospectilor noi. Este o tactica ce poate fi integrata in oricare parte a unui funnel si iti da un boost imens de credibilitate.

 

Nu doar atat, dar review-urile lasate pe website-ul tau sau pe locatia ta de Google Maps iti vor aduce business-ul mai sus in topul cautarilor pe cuvintele-cheie relevante. Astfel, iti cresti atat persuasiunea cat si traficul si, ulterior, numarul de prospecti interesati.

 

9. Foloseste lead magnets

Asa cum ti-am zis mai devreme ca poti obtine publicitate gratuita in presa, poti folosi acelasi principiu ca sa aduni leads (prospecti). 

 

Creeaza un lead funnel in care oferi o resursa gratuita publicului tau tinta. Prezinta resursa ca fiind ceva cu adevarat valoros si ofer-o in schimbul adresei de email a celui ce o descarca. Ulterior, iti poti folosi expertiza sau marketa produsele relevante catre acesta. Pentru a seta un lead magnet eficient, echipa noastra de funnels iti sta la dispozitie la contact@digitaldatacapital.com.

 

10. Scrie pentru website-uri relevante din industria ta

Cunoscut ca si guest posting, scrierea articolelor pentru alte website-uri care sa contina link-uri spre content-ul tau este nu mod excelent de a-ti creste notorietatea, traficul organic si, ulterior, vanzarile. 

 

Vei avea parte de brand exposure catre prospecti din followerii publicatiei pentru care scrii. Ai un nou backlink care te ajuta sa rankezi mai bine pe diverse keyword-uri. Nu in ultimul rand, se aplica aceleasi principii ale psihicului uman despre care am vorbit la punctele 4 si 5. Deci ai doar de castigat.

 

Concluzii

Foloseste toate tacticile din acest articol pentru a dobandi o audienta mai mare si un nivel mai mare de persuasiune asupra publicului tau tinta. Nu ezita sa ne contactezi pentru o colaborare pentru oricare din aceste tactici.