Probabil ai auzit de funnel-uri până acum, însă nu te-a lămurit nimeni despre ce e vorba.

 

Ei bine, dacă vrei un răspuns scurt, „funnel” se traduce drept „pâlnie”.

 

Este călătoria pe care o parcurge utilizatorul de la necunoașterea brand-ului tău până la a cumpăra produsul tău și a deveni fan al brand-ului.

 

În continuare, vom explora în profunzime ce este un marketing funnel și cum poate ajuta afacerea ta să prospere.

 

Ce este un marketing funnel?

Un marketing funnel este o reprezentare vizuală a procesului prin care clienții ajung să afle despre brand-ul sau produsul tău, să facă prima achiziție, apoi să devină consumatori recurenți. 

 

Se compune din mai multe etape distincte, fiecare cu un scop specific în procesul de transformare a unui vizitator obișnuit al site-ului într-un client fidel. 

 

Iată cele patru etape principale ale unui marketing funnel:

 

1. Conștientizare

Această etapă reprezintă primul contact al potențialilor clienți cu brandul tău. 

 

Prima impresie contează. Deci putem spune că acest pas e pe departe cel mai important. Hit or miss.

 

Un hook puternic la momentul potrivit pe canalul potrivit îți poate aduce câteva zeci, sute, mii, sau poate chiar milioane de fani noi.

 

Partea și mai bună e că nu trebuie să te oprești la un singur canal.

 

Funnel-urile bine structurate îți pot aduce fani dedicați din mai multe cohorte ale publicului țintă.

 

Metodele de conștientizare pot include reclame plasate strategic, conținut util și atractiv, precum și prezența activă pe rețelele sociale – și multe altele.

 

2. Interes

Bun, acum că le-ai captat atenția, trebuie să le menții interesul.

 

Nu foarte mulți vor fi dispuși să cumpere de la tine din prima.

 

92% din oamenii care vizitează pentru prima dată un website nu vor cumpăra nimic.

 

De aceea trebuie cultivat un simț de încredere dacă vrei ca brand-ul tău să aibă succes, atât la început, cât și pe termen lung.

 

Mai scurt, odată ce oamenii devin conștienți de brandul tău, este important să îi menții interesați. 

 

Aici, conținutul valoros și relevant joacă un rol esențial. 

 

Articolele de blog, ghidurile informative, videoclipurile și alte tipuri de conținut îi fac pe consumatori să înțeleagă problemele lor și cum produsul tău îi poate ajuta.

 
hand on whiteboard sketching audience goals
 

3. Decizie

Ne apropiem ușor de conversia utilizatorilor în clienți.

 

Însă munca nu e gata nici pe departe.

 

În această etapă, potențialii clienți analizează și compară opțiunile disponibile pe piață. 

 

E momentul oportun să le amintești oamenilor despre beneficiile și trăsăturile produsului tău și, mai important, USP-ul acestuia (felul cum se diferențiază de competiție).

 

Rețelele sociale, recenziile clienților, studiile de caz și alte forme de dovadă socială pot fi utile pentru a spori încrederea în brandul tău.

 

4. Acțiune

Am ajuns la ultima etapă a funnel-ului. Aici vizitatorii devin clienți.

 

Procesul de cumpărare trebuie să fie simplu și intuitiv astfel încât chiar și utilizatorii non tech savvy să poată cumpăra.

 

Asigură-te că website-ul tău funcționează cum trebuie și că elementele de UI și UX sunt optimizate pentru o experiență plăcută.

 

Cum îți ajută afacerea un marketing funnel?

Acum că știi mai bine ce e un marketing funnel și cum îl poți folosi pentru a convinge oamenii să cumpere, iată alte câteva moduri în care îți poate ajuta afacerea:

 

1. Crește conștientizarea brandului

Oamenii se simt mai comozi cumpărând de la un brand familiar decât de la un brand nou. 

 

Un funnel îți dă puterea să familiarizezi audiența cu brand-ul tău pentru a asigura un nivel ridicat de vânzări pe termen lung.

 

2. Creează engagement

Orice antreprenor vrea să aibă o relație strânsă cu publicul său. 

 

Prin crearea unor funnel-uri planificate eficient, construiești o legătură puternică între brand și client, ceea ce duce la creșterea loialității și tendinței de cumpărare.

 
 

3. Conduce la conversii mai mari

Un funnel bine pus la punct poate încuraja vizitatorii să devină clienți și chiar să revină pentru achiziții ulterioare.

 

Pro tip: e mai ușor să faci un client vechi să revină decât să câștigi unul nou. Așadar, asigură-te că setezi funnel-uri de retargeting.

 

4. Optimizează eforturile de marketing

Analiza amănunțită a rezultatelor unui funnel te ajută să înțelegi clienții mai bine.

 

Astfel, poți optimiza strategiile de marketing viitoare pentru a obține rezultate și mai bune.

 

5. Crește loialitatea clienților

Doar fiindcă ai transformat un prospect în client nu înseamnă că treaba ta e gata.

 

Folosește-te de funnel-uri de retenție pentru a păstra și crește loialitatea clienților existenți. Ține minte: e mai ieftin și mai eficient să păstrezi clienți existenți.

 

Importanța menținerii relației cu clienții

Un client fericit nu aduce doar bani în companie. El poate deveni un fan loial care îți va promova brandul pro bono.

 

Ține cont de aceste statistici când te bate gândul să amâni crearea strategiilor și funnel-urilor de retenție:

  • 23% din oameni vorbesc zilnic despre produsele lor favorite cu familia și prietenii

    • 78% din aceștia le spun și altor cunoștințe despre experiențele plăcute pe care le-au avut cu un business cel puțin o dată pe săptămână

  • 90% din oameni sunt mult mai dispuși să aibă încredere într-un brand ce le-a fost recomandat de altcineva (chiar și de către un străin)

  • 88% din oameni au cea mai mare încredere într-un brand când acela le este recomandat de către un membru de familie sau un prieten 

  • Din top 5 metode de a recomanda un business, cel mai popular rămâne viul grai, urmat de Facebook, Google și Twitter.

  • 26% din oameni vor evita complet un brand dacă un prieten sau o rudă le va spune o poveste negativă despre acesta. 

  • 21% din oameni pierd încrederea într-un brand, chiar dacă au fost sau nu clienți, datorită poveștilor negative spuse de alții.

 

Mini-concluzie: funnel-urile de retenție o să te ajute să economisești foarte mulți bani alocați în marketing pe viitor.

 

Concluzii

Un marketing funnel eficient poate fi cheia succesului afacerii tale. 

 

Prin înțelegerea fiecărei etape a funnel-ului și adaptarea strategiilor de marketing în consecință, poți atrage și menține o bază de clienți fidelă, ceea ce va contribui la creșterea și dezvoltarea afacerii tale.

Investiția în construirea și optimizarea unui marketing funnel solid poate aduce rezultate semnificative pe termen lung, consolidându-ți poziția pe piață și consolidând brandul tău.

sursa: SemRush